A Groupama Biztosító tapasztalatai szerint a tavalyi kampányhoz képest mérsékeltebb volt az érdeklődés, márciusban négyszer-ötször több ügyfél kereste meg a társaságot lakásbiztosításokkal kapcsolatban, mint egy „átlagos” hónapban.

Különösen a hónap vége bizonyult aktívnak, az utolsó hét napban két-háromszorosára nőtt a szerződéskötések és a felmondások száma a kampány első hetéhez képest.

A felmondott szerződések április 30-án szűnnek meg, ezért május 1-jéig még véglegesíteni tudják az új biztosításukat azok is, akik ezt még nem tették meg.


Igazítottak a biztosítási összegen

A cég saját tapasztalatai szerint a kampányban sokan azt tartották szem előtt, hogy megemeljék szerződésük biztosítási összegét.

Az adatok alapján az ügyfelek egy komolyabb káresemény esetén átlagosan 22 százalékkal magasabb kártérítési összeget kapnának új szerződésüknek köszönhetően.


A biztosító szerint a 40 és 60 év közötti korosztály mozdult meg leginkább az
elmúlt hetekben, de tavalyhoz képest jóval aktívabb volt a 40 év alattiak tábora is, 14
százalékra nőtt részvételük a szerződésüket átvizsgálók között.


A társaság ügyfeleinek 85 százaléka személyesen kötötte meg
vagy módosította szerződését,
a maradék 15 százalék preferenciája pedig megoszlott a
telefonos és az online kötés között.

A legnagyobb arányban a 3 és 5 év közötti szerződéseket módosították. A legkisebb ingatlan, amire biztosítást kötöttek a társaságnál, egy 16 négyzetméteres budapesti lakás volt, a legnagyobb pedig egy szintén fővárosi lakóingatlan, egy 430 négyzetméteres családi ház.

Ezek a kiegészítők taroltak


A biztosító azt is vizsgálta, hogy a számtalan kiegészítő fedezet közül melyek voltak a
legnépszerűbbek. A leggyakrabban választott plusz szolgáltatás a háztartási gépek javítására vonatkozó biztosítás volt, ezt a szerződést kötők közel 43 százaléka választotta.

Ezt követték a baleseti csonttörésre, a közüzemi és internetes szolgáltatáskimaradásra, majd
a melléképületre és az abban tárolt ingóságokra, valamint a készpénzre és értéktárgyakra
vonatkozó kiegészítő biztosítások.

Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment
vezetője azt tanácsolja, hogy legalább háromévente mindenki nézze át és
szükség esetén aktualizálja, módosítsa a lakásbiztosítási szerződését
.