Adatkezelési tájékoztató – GRANTIS BankSelect
Adatkezelési tájékoztató
Az adatkezelési tájékoztató pdf-formátumban itt tölthető le.
PREAMBULUM
A/
A GRANTIS BankSelect Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Társaság, adatait ld. az I.1. pontban) hitelezésre jogosult hitelintézettel és/vagy pénzügyi szolgáltatóval (a továbbiakban együtt: Pénzügyi szolgáltató) kötött megbízási szerződései alapján, azok megbízottjaként
- a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény (a továbbiakban: Hpt.) 10. § (1) bekezdés bb) alpontjában meghatározottak szerint ügynöki tevékenységként több pénzügyi intézmény egymással versengő pénzügyi szolgáltatása vonatkozásában, továbbá
- a Hpt. 6.§ (1) bekezdés 90. e) pontjában foglaltak szerint jelzáloghitel közvetítőként jelzáloghitelhez vagy a fogyasztónak nyújtott ingatlanra vonatkozó pénzügyi lízinghez kapcsolódó szerződések megkötése érdekében működik közre.
B/
A Társaság a fentiekben írt szolgáltatások iránt érdeklődők számára a Pénzügyi szolgáltatók által kínált termékek közül az érdeklődő igényeinek megfelelőket felkutatja, rendszerezi, egymással összehasonlítja, előnyeiket-hátrányaikat részükre bemutatja és az érdeklődők által kiválasztott Pénzügyi szolgáltató részére teljesített megbízása keretében adataikat továbbítja a Pénzügyi szolgáltató számára a kiválasztott termékre vonatkozó szerződés megkötése érdekében.
A fentiek szerint a Társaság – mint a Hpt-ben az A/ pont szerint meghatározott független közvetítő – és az ügyfelek között önálló jogviszony jön létre, mely alapján a Társaság a jelen B/ pontban írt tevékenységek elvégzését vállalja.
C/
A Társaság a fent írt üzleti tevékenysége során:
a) az Európai Tanács és a Parlament a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló (EU) 2016/679 rendelete, General Data Protection Regulation, a továbbiakban: Rendelet) 4. cikk 7. pontjában meghatározott adatkezelő tevékenysége azon szakaszában, amíg az ügyfél által kiválasztott pénzügyi termékre vonatkozó ajánlati dokumentációt átadja az érintett Pénzügyi szolgáltató részére,
b) ezen időpontot követően pedig a Rendelet 4. cikk 8. pontjában, valamint 28. cikkében meghatározott adatfeldolgozója az ügyfél által választott Pénzügyi szolgáltatónak.
I. A Társaság adatai és alapvető rendelkezések
1. A Társaság adatai
Cégneve: GRANTIS BankSelect Korlátolt Felelősségű Társaság
Cégjegyzékszáma: 01-09-350855
Székhelye: 1061 Budapest, Paulay Ede utca 65. fszt.
E-mail címe: [email protected]
Telefonszáma: 06 1 5858560
Törvényes képviselője: Sebestyén András ügyvezető
2. Az adatkezelési tájékoztató hatálya
A jelen adatkezelési tájékoztató tárgyi hatálya a Társaságnak a PREAMBULUM C/a) pontjában meghatározott adatkezelői tevékenységére terjed ki. Ennek megfelelően kiterjed a mindazon érintettek személyes adatainak kezelésére, akik számára a Társaság – akár személyes értékesítés útján, akár elektronikus eszközök igénybe vételével – a PREAMBULUM B/ pontjában meghatározott tevékenységet (a továbbiakban: Üzleti tevékenység) végez.
A Társaság adatkezelése szempontjából érintettnek (a továbbiakban: Érintett) minősülnek azok a természetes személyek, akik:
- az Üzleti tevékenység igénybe vétele érdekében, annak céljából a Társasággal kapcsolatba lépnek,
- az Üzleti tevékenységet igénybe veszik,
- akik a fenti 2. a) – b) pontokban meghatározott természetes személyek képviseletében járnak el,
- nem természetes személy képviseletében járnak el az Üzleti tevékenység igénybe vétele céljából,
amennyiben a Társaság tudomására jutott személyes adatuk alapján azonosított, vagy -közvetlenül vagy közvetve – azonosítható természetes személyek*.
* Azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható.
A jelen adatkezelési tájékoztató 2025. június hó 01. napján lép hatályba és visszavonásáig érvényes.
3. A Társaság adatkezelésének alapelvei
a) Jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság
A Társaság a személyes adatok kezelése során mindenkor betartja a jogszabályokban foglaltakat és figyelembe veszi a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság határozatait, ajánlásait és állásfoglalásait. A Társaság az adatkezelés során a tisztességes eljárásra törekszik.
b) Célhoz kötöttség
A Társaság a személyes adatokat csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból gyűjti be és azokat kizárólag ezekkel a célokkal összhangban kezeli.
c) Adattakarékosság
A Társaság a pénzügyi szolgáltatás nyújtása során kizárólag az Érintettek azon személyes adatait gyűjti be és kezeli, melyek az adatkezelés célja szempontjából megfelelőek, szükségesek és relevánsok. A Társaság kerüli az adattakarékosság elvébe ütköző adatgyűjtést.
d) Pontosság
A Társaság törekszik arra, hogy az általa kezelt személyes adatok pontosak és naprakészek legyenek. A Társaság – egyéb információ hiányában – az Érintettek kérelmére a pontatlan személyes adatot haladéktalanul helyesbíti vagy törli.
e) Korlátozott tárolhatóság
A Társaság a személyes adatokat kizárólag az adatkezelés céljának eléréséhez szükséges ideig vagy a jogszabályi környezet által előírt időtartamig kezeli.
4. Az adatkezelési tájékoztatóban alkalmazott lényeges fogalmak
személyes adat:
azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható
adatkezelés:
a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés
adatkezelő:
az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja
adatfeldolgozó:
az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel
címzett:
az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak
adatvédelmi incidens:
a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi
profilalkotás:
személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják
közvetlen üzletszerzés (direkt marketing):
azoknak a közvetlen megkeresés módszerével végzett, tájékoztató tevékenységeknek és kiegészítő szolgáltatásoknak az összessége, amelyeknek célja termékek vagy szolgáltatások értékesítésével, szolgáltatásával vagy eladás ösztönzésével közvetlen kapcsolatban álló, a Grt. 3. §-ának d) pontja szerinti reklám továbbítása a fogyasztók részére
banktitok:
minden olyan, az egyes ügyfelekről a pénzügyi intézmény rendelkezésére álló tény, információ, megoldás vagy adat, amely ügyfél személyére, adataira, vagyoni helyzetére, üzleti tevékenységére, gazdálkodására, tulajdonosi, üzleti kapcsolataira, valamint a pénzügyi intézmény által vezetett számlájának egyenlegére, forgalmára, továbbá a pénzügyi intézménnyel kötött szerződéseire vonatkozik
5. A Társaság adatkezeléséhez kapcsolódó lényeges jogszabályok
- az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (Rendelet)
- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)
- a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény (Hpt.)
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)
- a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt.)
- a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (Grt.)
- a fogyasztónak nyújtott hitelről szóló 2009. évi CLXII. törvény (Fht.)
- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ekert.)
- a fogyasztónak nyújtott hitellel kapcsolatos egyes tájékoztatási szabályokról szóló 56/2014. (XII. 31.) NGM rendelet (NGMr.)
- az egyes pénzügyi szervezetek panaszkezelésének formájára és módjára vonatkozó részletes szabályokról szóló 66/2021. (XII. 20.) MNB rendelet (Panaszr.)
II. A Társaság adatkezelései
1. Az Érintett pénzügyi szolgáltatásokra vonatkozó igényeinek a felmérése
a) Az adatkezelés célja
A Társaság az Üzleti tevékenység keretében – az Érintett pénzügyi szolgáltatás igénybe vételére irányuló igénye alapján – felméri az Érintett igényeit és szükségleteit.
b) Az adatkezelés jogalapja
A Társaság az igényfelmérést az Üzleti tevékenység keretében az Érintett igénye alapján a Rendelet 6. § (1) bek. b) pontja szerinti jogalapon végzi (szerződés teljesítése).
c) A kezelt adatok kategóriái
Az Érintett neve, születési helye és ideje, lakcíme, e-mail címe, illetve az igényfelméréshez szükséges – az igénybe venni kívánt pénzügyi szolgáltatás jellegétől is függő – egyéb adatok, így különösen:
a) az Érintett személyéhez kapcsolódó adatok,
b) az Érintett személyes körülményeire vonatkozó adatok,
c) az Érintett által igénybe venni kívánt pénzügyi termék jellemzőire vonatkozó adatok,
d) az Érintett által esetlegesen felajánlani kívánt fedezet adatai,
e) az Érintett jövedelmére vonatkozó adatok,
f) az Érintett vagyoni helyzetére vonatkozó adatok.
A Társaság – az adattakarékosság elvének figyelembe vételével – minden esetben csak azokat az adatokat kéri be az Érintett-től, amelyek az általa igénybe venni kívánt pénzügyi szolgáltatáshoz kapcsolódó igényfelméréshez elengedhetetlenül szükségesek és arra alkalmasak.
d) Az adatok tárolásának határideje
Az Érintetti hozzájárulás visszavonásáig, de legfeljebb az alábbi időpontig:
da) amennyiben az Érintett megköti a pénzügyi szolgáltatási szerződést, abban az esetben a szerződés fennállása alatt, illetve a megszűnését követően addig az időpontig, amíg a Társaság Üzleti tevékenysége kapcsán vele szemben igény érvényesíthető,
db) amennyiben az Érintett nem köti meg a pénzügyi szolgáltatási szerződést, abban az esetben a Társaságnak a szerződéskötés meghiúsulásáról való tudomásszerzésétől számított 30 napig.
e) Az adatok tárolásának módja: elektronikus
2. Az Érintett pénzügyi szolgáltatásokra vonatkozó igényeihez kapcsolódó tájékoztatások
a) Az adatkezelés célja
A Társaság a II.1. pontban elvégzett igényfelmérés alapján, részben az Érintettel fennálló jogviszonya, részben pedig az Üzleti tevékenységre irányadó jogszabályok (Fht. 5. § (1) bek., 12. §, NGMr. 4. § (1) bek.) alapján köteles az Érintett részére olyan felvilágosítást adni, ami alapján az Érintett felmérheti, hogy az igénybe venni szándékozott pénzügyi szolgáltatás megfelel-e az igényeinek és pénzügyi teljesítőképességének.
b) Az adatkezelés jogalapja
Az igényfelmérésen alapuló tájékoztatások esetében a jogalap részben a Rendelet 6. § (1) bek. b) pontja szerinti szerződés teljesítése, részben a c) pont alapján jogi kötelezettség teljesítése (a fenti II.2.a) pontban megjelölt jogszabályok előírásai szerint).
c) A kezelt adatok kategóriái
Az Érintett neve, születési helye és ideje, lakcíme, e-mail címe, illetve az igényfelméréshez szükséges – az igénybe venni kívánt pénzügyi szolgáltatás jellegétől is függő – egyéb adatok, így különösen:
a) az Érintett személyéhez kapcsolódó adatok,
b) az Érintett személyes körülményeire vonatkozó adatok,
c) az Érintett által igénybe venni kívánt pénzügyi termék jellemzőire vonatkozó adatok,
d) az Érintett által esetlegesen felajánlani kívánt fedezet adatai,
e) az Érintett jövedelmére vonatkozó adatok,
f) az Érintett vagyoni helyzetére vonatkozó adatok.
A Társaság ezen tevékenység keretében a II.1. pontban gyűjtött adatokat kezeli, további adatot csak abban az esetben gyűjt, ha a II.1. pontban meghatározott igényfelmérés során gyűjtött adatok esetlegesen mégsem elegendőek az előírt tájékoztatások megadásához.
d) Az adatok tárolásának határideje
Az Érintetti hozzájárulás visszavonásáig, de legfeljebb az alábbi időpontig:
da) amennyiben az Érintett megköti a pénzügyi szolgáltatási szerződést, abban az esetben a szerződés fennállása alatt, illetve a megszűnését követően addig az időpontig, amíg a Társaság Üzleti tevékenysége kapcsán vele szemben igény érvényesíthető,
db) amennyiben az Érintett nem köti meg a pénzügyi szolgáltatási szerződést, abban az esetben a Társaságnak a szerződéskötés meghiúsulásáról való tudomásszerzésétől számított 30 napig.
e) Az adatok tárolásának módja: elektronikus
3. Profilalkotás a Társaság részére előírt tájékoztatási kötelezettségekhez kapcsolódóan
A Társaság a II.2. pontban meghatározott tájékoztatási kötelezettségeihez kapcsolódóan profilalkotást végez az igényfelmérés során begyűjtött adatok alapján. A profilalkotás elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy a Társaság kizárólag olyan pénzügyi szolgáltatásokat mutathasson be az Érintett részére, amelyek megfelelnek az Érintett igényeinek és szükségleteinek, így a Társaság olyan felvilágosítást adhat az Érintettnek, amelynek alapján az Érintett felmérheti, hogy az igénybe venni tervezett termék és – ha kapcsolódó szolgáltatás nyújtására is sor kerül – a kapcsolódó szolgáltatás megfelel-e az igényeinek és a pénzügyi teljesítőképességének.
A profilalkotás során a Társaság nem alkalmaz automatikus döntéshozatalt.
a) A profilalkotás célja
Az Érintett számára megfelelő szolgáltatás kiválasztása személyre szabottan.
b) A profilalkotás jogalapja
A Rendelet 6. cikk (1) bek. b) pontja szerint a Társaság által az Érintett részére vállalt szolgáltatás (szerződés) teljesítéséhez szükséges.
c) A kezelt adatok kategóriái
Ld. a II.1. c) pontban meghatározott kategóriákat
d) Az adatok tárolásának határideje
Ld. a II.1.d) pontban meghatározott határidőket
e) Az adatok tárolásának módja: elektronikus
4. Ajánlati dokumentáció elkészítése és benyújtása az Érintett által kiválasztott Pénzügyi szolgáltató részére
a) Az adatkezelés célja
Amennyiben az Érintett a Társaság a II.1. pontban elvégzett igényfelmérése, valamint II.2. pontban meghatározott tájékoztatásai alapján kiválasztja egy Pénzügyi szolgáltató termékét és annak igénybe vétele érdekében igénylést (a továbbiakban: Ajánlati dokumentáció) kíván a Pénzügyi szolgáltató részére benyújtani , abban az esetben a Társaság az Üzleti tevékenység részeként segítséget nyújt az Érintett részére az Ajánlati dokumentáció összeállításában és az Érintett erre vonatkozó igénye esetén benyújtja azt a Pénzügyi szolgáltató részére.
b) Az adatkezelés jogalapja
Az Ajánlati dokumentáció elkészítésében és benyújtásában történő közreműködésre az Érintett igénye alapján kerül sor a Rendelet 6. § (1) bek. b) pontja szerint (szerződés teljesítése).
c) A kezelt adatok kategóriái
Az Érintett neve, születési helye és ideje, lakcíme, e-mail címe, illetve az igénybe venni kívánt pénzügyi szolgáltatás jellegétől is függő – egyéb adatok, így különösen:
a) az Érintett személyéhez kapcsolódó adatok,
b) az Érintett személyes körülményeire vonatkozó adatok,
c) az Érintett által igénybe venni kívánt pénzügyi termék jellemzőire vonatkozó adatok,
d) az Érintett által esetlegesen felajánlani kívánt fedezet adatai,
e) az Érintett jövedelmére vonatkozó adatok,
f) az Érintett vagyoni helyzetére vonatkozó adatok.
A Társaság ezen tevékenység keretében a II.1. és II.2. pontokban gyűjtött adatokat kezeli, további adatot csak abban az esetben gyűjt, ha az Ajánlati dokumentáció elkészítéséhez további adatra van szükség.
d) Az adatok tárolásának határideje
Az Érintetti hozzájárulás visszavonásáig, de legfeljebb az alábbi időpontig:
da) amennyiben az Érintett megköti a pénzügyi szolgáltatási szerződést, abban az esetben a szerződés fennállása alatt, illetve a megszűnését követően addig az időpontig, amíg a Társaság Üzleti tevékenysége kapcsán vele szemben igény érvényesíthető,
db) amennyiben az Érintett nem köti meg a pénzügyi szolgáltatási szerződést, abban az esetben a Társaságnak a szerződéskötés meghiúsulásáról való tudomásszerzésétől számított 30 napig.
e) Az adatok tárolásának módja: elektronikus
5. Panaszkezelés
a) Az adatkezelés célja
A Hpt. 288. §-a, illetve a Panaszr. alapján a Társaság köteles biztosítani, hogy az ügyfél a Társaság magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban (személyesen, telefonon) vagy írásban (személyesen vagy más által átadott irat útján, postai úton, telefaxon, elektronikus levélben) közölhesse. A Társaság a panasz alapján A Hpt-ben, illetve a Panaszr-ben meghatározott szabályok alapján panaszkezelési eljárást köteles lefolytatni. Ennek részletes szabályait a Társaság panaszkezelési szabályzata tartalmazza, mely megismerhető a https://grantis.hu/grantis-bankselect-panaszkezeles/ weboldalon.
b) Az adatkezelés jogalapja
A panaszkezelést a Társaság a Rendelet 6. cikk (1) bek. c) pont szerinti jogi kötelezettség teljesítése jogalapon végzi.
c) A kezelt adatok kategóriái
A panaszkezelés során a Társaság az Érintett nevét, lakcímét, e-mail címét, és a konkrét panasszal kapcsolatos egyéb adatokat kezeli.
d) Az adatok tárolásának határideje
A Társaság az adatokat a panaszkezelési eljárás befejezését követő 5 évig őrzi, amennyiben pedig az eljárás során telefonos kommunikáció történik, abban az esetben a kötelezően rögzített beszélgetést a Társaság 5 évig őrzi.
e) Az adatok tárolásának módja: elektronikus és/vagy papíralapú
6. Ügyfélszolgálati tevékenység
a) Az adatkezelés célja
A Társaság – az Üzleti tevékenység keretében – általános ügyfélszolgálati szolgáltatást nyújt ügyfelei részére. Az ügyfélszolgálati ügyintézés tárgya lehet különösen a tájékoztatás-kérés, különböző nyilatkozattételek, dokumentumok átadása, adatok pontosítása stb.
Az ügyfélszolgálati tevékenység történhet személyesen, írásban (beleértve az elektronikus levelezést), vagy telefonon.
Telefonos ügyfélszolgálati tevékenység esetén a beszélgetés rögzítésre kerül. Ha az Érintett nem járul hozzá ehhez az adatkezeléshez, abban az esetben a beszélgetés nem folytatható, ilyen esetben az Érintett a Társaság egyéb elérhetőségein (e-mail, levél) keresheti meg a Társaságot.
b) Az adatkezelés jogalapja
Az ügyfélszolgálati tevékenység esetén az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése a Rendelet 6. cikk (1) bek. b) pontja alapján, hangfelvétel készítése esetén a Rendelet 6. cikk (1) bek. a) pontja szerinti érintetti hozzájárulás
c) A kezelt adatok kategóriái
Az ügyfélszolgálati tevékenység során a Társaság az Érintett személyének azonosításához szükséges adatokat, továbbá a konkrét ügyfélszolgálati feladat elintézéséhez szükséges egyéb adatokat kezeli.
d) Az adatok tárolásának határideje
A Társaság az adatokat az Üzleti tevékenység megszűnésétől számított 5 évig őrzi.
e) Az adatok tárolásának módja: elektronikus és/vagy papíralapú
7. Direkt marketinggel kapcsolatos adatkezelés
Az ügyfelek igényeinek minél teljesebb körű kiszolgálása érdekében a Társaság az Érintett előzetes egyértelmű és kifejezett hozzájárulása alapján közvetlen ajánlatadási, illetve informális céllal e-maileket, valamint hírleveleket küldhet az Érintettnek. A Társaság biztosítja, hogy a marketing célú e-mailekről az érintett bármikor ingyenesen leiratkozzon.
b) Az adatkezelés jogalapja: a Rendelet 6. cikk (1) bek. a) pontja szerinti érintetti hozzájárulás
c) A kezelt adatok kategóriái: az Érintett neve, e-mail címe, telefonszáma
d) Az adatok tárolásának határideje
A Társaság az adatokat a hírlevél szolgáltatás üzemeltetésének végéig kezeli, de amennyiben az Érintett kéri adatai törlését (leiratkozik a hírlevélről), úgy a törlési kérelmét követően azonnal törli.
e) Az adatok tárolásának módja: elektronikus
8. Adatok továbbítása GRANTIS Cégcsoportba tartozó cégek részére
Az ügyfelek a Társaság honlapján többféle pénzügyi szolgáltatás igénybe vételére jelezhetnek igényt. Hitelfelvételi lehetőségek vizsgálata esetén az ügyfél számára maga a Társaság nyújtja a szolgáltatást, biztosítások, illetve a biztosítási alapú befektetési lehetőségek esetén a GRANTIS Hungary Zrt. munkatársai veszik fel a kapcsolatot az ügyféllel, míg befektetési szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyekben a GRANTIS Tőkepiaci Tanácsadó Kft. kollégái keresik meg az igényt jelző ügyfelet.
8.1. Amennyiben az ügyfél biztosítások, illetve a biztosítási alapú befektetési lehetőségek vonatkozóan jelzi igényét a Társaság részére, abban az esetben az ügyfél hozzájárulásával annak egyes elérhetőségi adatait átadja a megfelelő elméleti és gyakorlati biztosításközvetítési ismeretekkel rendelkező partnere részére, annak érdekében, hogy az felvegye az ügyféllel a kapcsolatot.
a) Az adatkezelés célja: adat továbbítása üzleti partner részére
b) Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja szerinti hozzájárulás
c) A kezelt adatok kategóriái: Érintett neve, telefonszáma, email címe, irányítószáma
d) Az adatok tárolásának határideje: az adat továbbításáig
e) Az adatok tárolásának módja: elektronikus
f) Címzett: GRANTIS Hungary Zrt. (1061 Budapest, Paulay Ede utca 65. fszt.)
8.2. Amennyiben az ügyfél meglévő befektetési szerződéseinek felülvizsgálatára, illetve általában befektetésekkel, értékpapírszámlákkal kapcsolatos lehetőségek megismerésére vonatkozóan jelzi igényét a Társaság részére, abban az esetben az ügyfél hozzájárulásával annak egyes elérhetőségi adatait átadja a megfelelő elméleti és gyakorlati befektetési szolgáltatási ismeretekkel rendelkező partnere részére, annak érdekében, hogy az felvegye az ügyféllel a kapcsolatot.
a) Az adatkezelés célja: adat továbbítása üzleti partner részére
b) Az adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja szerinti hozzájárulás
c) A kezelt adatok kategóriái: Érintett neve, telefonszáma, email címe, irányítószáma
d) Az adatok tárolásának határideje: az adat továbbításáig
e) Az adatok tárolásának módja: elektronikus
f) Címzett: GRANTIS Tőkepiaci Tanácsadó Kft. (1061 Budapest, Paulay Ede utca 65. fszt.)
9. Cookie-k használata a honlapon
A cookiekat (sütiket) a meglátogatott weboldalak helyezik el a felhasználó számítógépén és olyan információkat tartalmaznak, mint az oldal beállításai. A sütik alkalmazása lehetőséget biztosít a Társaság számára a látogató egyes adatainak lekérdezésére, valamint internethasználatának nyomon követésére. Egyes sütik használata elengedhetetlen az oldal megfelelő működéséhez, mások statisztikákat gyűjtenek, hogy kényelmesebbé válhasson az oldal használata, míg vannak olyan sütik, amelynek célja célzott hirdetések elhelyezése.
a) Az adatkezelés célja: a honlap-látogatási szokások vizsgálata, a Társasággal történő kapcsolatfelvétel elősegítése
b) Az adatkezelés jogalapja: a Rendelet 6. cikk (1) bek. a) pontja szerinti érintetti hozzájárulás
c) A kezelt adatok kategóriái: a látogató internetprotokoll-címe (IP-címe), a látogatás időpontja, a megtekintett oldalak adatai, a használt böngészőprogram neve
d) Az adatok tárolásának határideje: az adatfelvételtől számított legfeljebb egy év
e) Az adatok tárolásának módja: elektronikus
III. Adatfeldolgozók
1. Tanácsadók
A Társaság az Üzleti tevékenység során közvetítői alvállalkozókat (a továbbiakban: Tanácsadók) vesz igénybe, amelyek a Rendelet szabályai alapján adatfeldolgozónak minősülnek. Figyelemmel arra, hogy számuk és személyük folyamatosan változik. A Tanácsadók mindenkor aktuális adatai megtekinthetők a Magyar Nemzeti Bank publikus nyilvántartásában (https://www.mnb.hu/felugyelet/engedelyezes-es-intezmenyfelugyeles/piaci-szereplok-keresese/kozvetitok-keresese), továbbá a Társaság weboldalának https://grantis.hu/hitel/) „Tanácsadóink” című részére gördítve.
2. Pénznavigátor Pénzügyi Zrt.
A Társaság az Üzleti tevékenység során igénybe veszi a Pénznavigátor Pénzügyi Zrt. (1026 Budapest, Pázsit utca 10.) által fejlesztett és üzemeltett, pénzügyi termékeket, konstrukciókat összehasonlító kalkulátorokat.
IV. Érintetti jogok és érvényesítésük
Az Érintett tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről; valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését; adatainak törlését: [email protected] e-mail címen; az adatkezelés korlátozását; illetve jogosult az adathordozhatósághoz, valamint a jogorvoslathoz. Panasza esetén Magyarország területén a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (a továbbiakban: NAIH) vagy – választása szerint – bírósághoz fordulhat. A bírósági eljárásban a törvényszék rendelkezik hatáskörrel.
1. Tájékoztatáshoz való jog és hozzáférés
Az Érintett jogosult arra, hogy a Társaságtól visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:
● jogosult megtudni az adatkezelés célját;
● az érintett személyes adatok kategóriáit;
● azon címzetteket vagy címzettek kategóriáit, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket, illetve a nemzetközi szervezeteket;
● adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartamát, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjait;
● jogosult felvilágosítást kapnia az érintettnek azon jogáról, hogy kérelmezheti-e az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat-e az ilyen személyes adatok kezelése ellen, illetve nyújthat-e valamely felügyeleti hatósághoz címzett panaszt;
● jogosult megkapnia minden elérhető információt arról is, hogy ha az adatokat nem az érintettől gyűjtötték;
● továbbiakban jogosult arra is, hogy tudomást szerezzen az automatizált döntéshozatali ügyekben alkalmazott logikára és arra, hogy az ilyesfajta adatkezelés, milyen jelentőséggel bír, illetve ez az érintettre nézve milyen várható következménnyel jár.
A Társaság indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül tájékoztatja az Érintettet a tájékoztatási jog szerinti kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az Érintettet.
A tájékoztatás főszabály szerint ingyenes, költségtérítést a Társaság csak a Rendelet 12. cikk (5) bekezdésben, illetve 15. cikk (3) bekezdésben meghatározott esetben számít fel. Ha a Társaság nem tesz intézkedéseket az Érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az Érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az Érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
2. Helyesbítéshez való jog
Az Érintett jogosult arra, hogy kérésére a Társaság indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Figyelembe véve az adatkezelés célját, az Érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését. Arra az időtartamra, amíg a Társaság ellenőrzi a személyes adatok pontosságát, a kérdéses személyes adatok korlátozásra kerülhetnek a jelen tájékoztató IV.4. pontjának megfelelően.
3. Tiltakozás joga
Az Érintett a Társasághoz intézett nyilatkozatával tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen, ha az adatkezelés jogalapja
● a Rendelet 6. cikk. (1) bekezdés e) pontja szerinti közérdek vagy
● a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés f) pontja szerinti jogos érdek.
Tiltakozási jog gyakorlása esetén a Társaság nem kezelheti tovább a személyes adatokat, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak. Annak megállapítása kapcsán, hogy az adatkezelést kényszerítő erejű jogos okok indokolják, a Társaság vezérigazgatója dönt. Az ezzel kapcsolatos álláspontjáról véleményben tájékoztatja az Érintettet.
4. Az adatkezelés korlátozásához való jog
Az adatkezelés korlátozására abban az esetben kerülhet sor, amennyiben:
● az Érintett vitatja az adatok pontosságát, az adatok helyességének megállapításáig terjedő időtartamra a Társaság korlátozza a személyes adatok kezelését;
● az adatkezelés jogellenes és az Érintett törlés helyett a felhasználás korlátozását kéri;
● a Társaságnak már nincs szüksége az adatokra, de az Érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez;
● az Érintett a személyes adatok kezelése ellen a Rendelet 21. cikke szerint tiltakozott, a tiltakozással kapcsolatos mérlegelés elvégzésének erejéig.
Az Érintett személyes adata kezelése elleni tiltakozásának elbírálásának időtartamára – de legfeljebb 5 napra – a Társaság felfüggeszti, a tiltakozás megalapozottságát megvizsgálja és döntést hoz, amelyről az Érintettet tájékoztatja.
Amennyiben a tiltakozás indokolt, kizárólag a tárolás, mint adatkezelés valósulhat meg mindaddig, amíg
● az Érintett hozzájárul az adatkezeléshez;
● jogi igények érvényesítéséhez szükséges a személyes adatok kezelése;
● más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében szükségessé válik a személyes adatok kezelése; vagy
● jogszabály közérdekből elrendeli az adatkezelést.
Ha az adatkezelés korlátozását az Érintett kérte, a korlátozás feloldásáról a Társaság előzetesen tájékoztatja az Érintettet.
5. Törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”)
Az Érintett jogosult arra, hogy kérésére a Társaság indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, a Társaság pedig köteles az Érintettre vonatkozó személyes adatok indokolatlan késedelem nélküli törlésére, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:
a) a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
b) az Érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
c) az Érintett a Rendelet 21. cikk (1) bekezdése alapján tiltakozik az adatkezelése ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre, vagy az Érintett a 21. cikk (2) bekezdése alapján tiltakozik az adatkezelés ellen;
d) a személyes adatokat jogellenesen kezelték;
e) a személyes adatokat a Társaságra alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
f) a személyes adatok gyűjtésére az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor.
Az Érintett törlési jogának korlátozására csak a GDPR-ban írt alábbi kivételek fennállása esetén kerülhet sor, azaz a fenti indokok fennállása esetén a személyes adatok további megőrzése jogszerűnek tekinthető:
a) ha a véleménynyilvánítás és a tájékozódás szabadságához való jog gyakorlása, vagy
b) ha valamely jogi kötelezettségnek való megfelelés (azaz az Adatkezelési Nyilvántartásban jogi kötelezettség jogalappal rögzített tevékenység esetén az adatkezelés céljának megfelelő időtartam alatt), vagy
c) ha közérdekből végzett feladat végrehajtása, vagy
d) ha az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása miatt, vagy
e) ha népegészségügy területén érintő közérdekből,
f) ha közérdekű archiválás céljából, vagy
g) ha tudományos és történelmi kutatás céljából vagy statisztikai célból, vagy
h) ha jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges.
6. Az adathordozhatósághoz való jog
Az Érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa a Társaság rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta, amennyiben:
● az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása vagy az adatkezelésre olyan szerződés teljesítése érdekében volt szükség, amelyben az érintett az egyik fél vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges [Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) vagy b) pont, illetve 9. cikk (2) bekezdés a) pont]
ÉS
● az adatkezelés automatizált módon történik.
A Társaság minden olyan címzettet tájékoztat valamennyi helyesbítésről, törlésről vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az Érintettet kérésére a Társaság tájékoztatja e címzettekről.
7. Jogorvoslat
A Társaság az Érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével másnak okozott kárt, illetve az általa vagy az általa igénybe vett adatfeldolgozó által okozott személyiségi jogsértés esetén járó sérelemdíjat is megtéríti. A Társaság mentesül az okozott kárért való felelősség és a sérelemdíj megfizetésének kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a kárt előidéző eseményért őt semmilyen módon nem terheli felelősség.
Az Érintett a Társaság adatkezelési eljárásával kapcsolatos panasszal a NAIH-hoz fordulhat:
név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.
postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.
e-mail: [email protected]
honlap: www.naih.hu
Az Érintett – választása szerint – bírósági úton is érvényesítheti igényét. A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per – az Érintett választása szerint – az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható.