Lerobbanni egy görög szigeten? – így lett az asszisztencia biztosítás tanácsadónk legjobb nyaralási befektetése
- Írta: Evelley Ferenc
- publikálva: 2025. augusztus 07.
- frissítve: 2025. augusztus 07.
- Olvasási idő: 7 perc
Evelley Ferenc, a Grantis szenior biztosítási szakértőjének cikke saját „ügyféltapasztalata” alapján.
Ezt kell tudnod
- Feri nyaralt a családjával, amikor lerobbant az autójuk Korfun.
- Mivel kollégánk kötött utasbiztosítást, és hozzá gépjármű-asszisztencia szolgáltatást is kért, így fel tudta hívni a biztosítót, ami gyorsan segített.
- Feri 2 hétre szóló gépjármű-asszisztencia kiegészítő biztosítása 7300 forintba került.
- A biztosító megszervezte számára az autómentést és a megfelelő szerviz felkutatását, valamint állta a taxiköltséget is a szervizbe.
- A balszerencse ellenére zavartalanul folytatódhatott a nyaralás.
Ezért éri meg az asszisztencia biztosítás
Péntek délután Korfun lerobbant az autónk. 43 fok van, 4 fő utazik az autóban, csomagokkal megpakolva, a klíma zúg, a motor erőlködik. Egyszer csak csatt. Az ékszíj megadta magát, a feszítőgörgő eltört. Hívom a biztosítót, nyomkodom a menüt. SMS jön linkkel. Kinyitom, térkép az aktuális GPS-koordinátákkal és online űrlap. Leírom mit látok, mit tapasztalok az autóval, beküldöm az űrlapot.
Kíváncsian várok a biztosító visszaigazolására. Majd hamarosan, 30 perc múlva jelentkeznek telefonon, hogy úton a tréler, várhatólag 1 óra múlva érkezik. (A lerobbanástól számítva 2 órát, a bejelentéstől számítva összesen 1,5 órát várakoztam.)
Szerencsére 20 méterre a tenger. Fürdünk addig, kicsit feszülten várunk. Megérkezik a tréler, elviszi a gépet. De! Mivel már minden szerviz zárva, a tréleres a saját telephelyre viszi, nem tudja hol leadni. A szállásra taxival jutunk el.
Görögország, péntek délután. A szerviz hétvégére bezár. Vagyis hétfőig semmi nem történik. Egy idegen ország szigetén vagyunk, családdal, gyerekekkel, autó nélkül, egy olyan szálláson, amit keddig el kell hagyni. Kompra jegy előre megvéve 2 autó, és a teljes család részére kedd 13:45-ös indulással Albániába. A kocsival fogalmam sincs mi lesz, egész hétvégén ezen kattogok. Nem mondom, hogy nem szólal meg bennem a vészcsengő.
A szombat és a vasárnap várakozással, bizonytalansággal telik, és leginkább a család megnyugtatásával, hogy minden rendben lesz. Kétszer beszéltem szombaton és vasárnap a biztosítóval, hogy tudnak e-valamit. Profin, nyugalommal kezeltek. Annak ellenére, hogy még ők sem tudtak semmit, hiszen csak hétfőn került szervizbe a kocsi.
Ezt onnan tudom, hogy hétfőn reggel írtam a biztosítónak egy e-mailt. Egy órán belül visszahívtak, korrekt és érthető tájékoztatást kaptam arról, hogy hol van az autó. Délután jött a következő hívás a szervizzel kapcsolatban, hogy dolgoznak rajta. Már ez hatalmas segítség volt.
A biztosítás, amit kötöttem: utasbiztosítás mellé gépjármű-asszisztencia kiegészítő. 2 hétre 7 300 Ft-ba került. A biztosító által nyújtott szolgáltatás értéke nagyjából 127 ezer forintra jön ki.
Amit a biztosításom által kaptam:
- Szervezett autómentés: 50 ezer forint
- A megfelelő szerviz felkutatása – azt sem tudtam, hogy kezdjek neki Görögországban
- Szállásra jutás: 21 ezer forint
- Autó tárolása 2 napig: 20 ezer forint
- Taxival szállítás a szervizbe: 36 ezer forint
Ami nekem a legértékesebb volt
Elérhetőek, visszahívnak, intézik. Rengeteget számít. Én is mindig így teszek az ügyfelekkel. De most én vagyok az, aki segítségre szorul.
A legfőbb érték a szervezésben, a szállításban, továbbá a kapcsolattartásban volt.
Felbecsülhetetlen néhány nyugodt szó, segítség, és a tudat, hogy nem vagy magadra utalva egy kiszolgáltatott helyzetben! Ezt tudom én is, de most meg is tapasztaltam.
Ügyfélként azt mondom: ez nem csak egy sor a kötvényen, hanem valódi biztonság.
7 300 forintért nemcsak asszisztenciát kaptam, hanem pontos kommunikációt és emberséges hozzáállást. „Vérnyomáscsökkentőt, idegrendszer-stabilizálót” és egy kis családi nyugalmat is.
Mire térít még az általam választott biztosítás?
- fontos megjegyezni, hogy a biztosító nem a javítás költségeit fizeti, hanem megszervezi a mentést, eljuttatja a kocsit a szervizbe,
- az utasokat a szállásra 500 eurós értékhatárig – nekem ez is óriási segítség volt
- ha kell, meghosszabbítja a szállásodat további 2 napig 150 euró/fő/éjszaka értékben vagy állja az utazási költségeket
- vagy hazahozza az autódat – 800 ezer forintos limitig, ha belátható időn belül nem javítható
Biztosítsd be a nyaralásodat is!
Sikerrel zárult a történet
Hétfőn jelzett a biztosító, hogy a kocsi kedden délben kész lesz. Kérdezték, hány főre és hány órára küldjék a taxit, viszik a családot a szervizhez. Már ez a hívás is egy olyan ügyfélélmény volt, amit bármelyikünk csak kívánhatna magának ilyen helyzetben.
Persze volt bennem para, hiszen itthon megszoktuk, hogy amit általában 2 napra mondanak, az valójában 1 hét. Most meg azt mondták: holnap délre kész lesz (szakadt ékszíj, törött feszítőgörgő… és ki tudja, még mi). Plusz a szorult helyzet, ismeretlen ország, nincs helyi nyelvismeret, valljuk be, ilyenkor bárki gyanakvó lenne. És a szervízből is sietnünk kell majd, még ha minden rendben van, akkor is, mert 1,5 óra múlva indul a komp.
A taxit 10:00-re kértük. 9:59-kor megérkezett. Egy V-Class Mercedes! Mondom: ez csak nem értünk jött?! Lemegyek, megkérdezem, és igen, értünk jött.
Ez történt a szervizben
Következett egy 80 perces, 45 km-es taxiút, kedves, tört angol társalgás a sofőrrel. Útközben csörög a telefon: magyar szám. Ismerős már. A biztosító. Félek felvenni – talán nincs kész a gép? De csak annyit kérdeznek, megjött-e a taxi. Megnyugszom. Nem sokkal később 11:10-kor görög szám hív: „Hello, I’m the mechanic, I fixed it.” A taxis elkéri a telefont, „Kalimero…” – majd egyeztetik pár szóban a címet a szerelővel. 11:20-ra ott vagyunk, korábban mint dél, aminek örülünk.
A szervizbe érve a szerelő mutatja, mit javított, mi volt a baj. A szervizben (nem zugszerviz, hanem a főút mellett a város belsejében egy nagy Bosch szervizpartner) a szerelő mutatja a hibát, az elvégzett javítást, mosolyog. Én meg magamban: biztos most jön a feketeleves. De nem jött. 215 euró volt a szervizköltség. Nekem ennyibe került. 11:45-kor már el is hagytuk a szervizt.
Elértük a kompot
Végül kedden, az eredetileg tervezett időpontban, délután 13:45-kor már kiválóan működő autóval szálltunk fel a kompra az egész családdal.
Nyilván a pár nap feszültséget nem lehet semmissé tenni, de azt kell mondjam: minden jó, ha a vége jó. A biztosító mindent megtett, amit lehetett, professzionálisan, gyorsan, emberien.
A tanulság?
Néha a legjobb szakmai tapasztalat, ami csak történhet veled nyaralás közben, az egy lerobbanás, feltéve, hogy van egy ilyen biztosítód a háttérben.
Most már nem csak tanácsként mondom az ügyfeleknek, hanem saját élményből: kössenek asszisztencia kiegészítőt minden szerződéshez!
Ebben a cikkben
Tartalomjegyzék
Itt kérhetsz teljes összehasonlítást!
Több mint 80 pénzintézeti ajánlatot versenyeztetünk neked! Csak annyi a dolgod, hogy visszahívást kérj tőlünk, tanácsadónk 1 munkanapon belül visszahív és személyre szabottan hasonlítja össze neked a pénzügyi megoldásokat.

Itt kérhetsz teljes összehasonlítást!
Több mint 80 pénzintézeti ajánlatot versenyeztetünk neked! Csak annyi a dolgod, hogy visszahívást kérj tőlünk, tanácsadónk 1 munkanapon belül visszahív és személyre szabottan hasonlítja össze neked a pénzügyi megoldásokat.