Főbb megállapítások

  • A magyarok kétharmadának van lakásbiztosítása.
  • A megfelelő fedezet és az egyszerű kárrendezés még a díjnál és az akcióknál is fontosabb a lakástulajdonosoknak.
  • A Grantis szakértője szívesen átnézi a lakásbiztosításodat.

Többnyire elégedettek a magyarok a lakásbiztosításukkal

A magyaroknak már a kétharmada rendelkezik lakásbiztosítással. És a lakástulajdonosok többsége inkább elégedett jelenlegi biztosítása fedezeteivel, a biztosítási összeggel és a díjjal – olvasható a Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából készült reprezentatív kutatásban. 

A felmérésből ugyanakkor az is kiderült, hogy minden ötödik tulajdonos szerint alacsonyabb értékre van biztosítva lakása, mint kellene.

A fedezet még a díjnál is fontosabb

A megfelelő fedezet az egyik legfontosabb szempont a lakástulajdonosoknak, amiért hajlandóak akár még magasabb díjat is fizetni. 

A tavaly biztosítást váltók között szinte ugyanolyan arányban voltak azok, akiknek csökkent (31 százalék), mint akiknek nőtt (28 százalék) a biztosítási díja

A megkérdezettek 75 százalékának számít, hogy kedvező árú legyen az új lakásbiztosítási szerződése. Más termékekhez és szolgáltatásokhoz képest, mint például az élelmiszereknél (87 százalék) és a mobiltelefon-előfizetésnél (81 százalék) azonban kisebb az akciókat keresők aránya.

Így választanak lakásbiztosítást a magyarok

A felmérés arra is rávilágított, hogy mi számít a lakásbiztosítások esetében, ha dönteni kell: 

  • az egyszerű kárügyintézés (84 százalék), 
  • a minél több kockázatra való kiterjesztés (80 százalék), 
  • a fedezeti összeg nagysága (80 százalék) 
  • a kedvező díj (84 százalék). 

Az olyan akciók, mint például az új szerződések mellé járó ajándéktárgyak számítanak a legkevésbé (59 százalék) a biztosításról szóló döntések esetében.

Vannak, akik a hűségidő miatt maradtak ki tavaly a kampányból

A kutatásban részt vevők válaszaiból az is kiderült, hogy azok körében, akik tavaly nem váltottak, minden tizedik embert a hűségszerződése tartotta vissza, mert attól féltek, hogy akár visszamenőleg is veszteség érheti őket. 

A Groupama közleményében azt is jelezte, hogy kivezetik a hűségidőt, méghozzá úgy, hogy ügyfelek megkaphassák a korábban ennek vállalásáért járó kedvezményt.

Érdemes szakértővel átnézetni a biztosítást

A közleményben arra is felhívják a figyelmet, hogy az elmúlt időszak inflációs környezete miatt mindenképpen érdemes átnézni a 2-3 évnél régebbi szerződéseket.

Az idei kampányban a várakozások szerint legalább annyian keresik majd meg a biztosítókat a különböző értékesítési csatornákon, mint tavaly. A lakosság is egyre tájékozottabb, tudatosabb a lakásbiztosításokkal kapcsolatban, az alkuszok aktivitása is nőhet, emellett jelentősen nő a márciusi évfordulós szerződések aránya is.

A Grantis lakásbiztosítási szakértői az idei lakásbiztosítási kampány során is rendelkezésre állnak, átnézik a lakásbiztosításodat és megtalálják számodra az ár-érték arányban legjobb ajánlatot.