Kiderült, mi alapján választanak lakásbiztosítást a magyarok: már nem csak a díj és az akciók motiválják őket
- Írta: Végh Nóra
- publikálva: 2025. február 25.
- frissítve: 2025. február 25.
- Olvasási idő: 4 perc
Főbb megállapítások
- A magyarok kétharmadának van lakásbiztosítása.
- A megfelelő fedezet és az egyszerű kárrendezés még a díjnál és az akcióknál is fontosabb a lakástulajdonosoknak.
- A Grantis szakértője szívesen átnézi a lakásbiztosításodat.
Többnyire elégedettek a magyarok a lakásbiztosításukkal
A magyaroknak már a kétharmada rendelkezik lakásbiztosítással. És a lakástulajdonosok többsége inkább elégedett jelenlegi biztosítása fedezeteivel, a biztosítási összeggel és a díjjal – olvasható a Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából készült reprezentatív kutatásban.
A felmérésből ugyanakkor az is kiderült, hogy minden ötödik tulajdonos szerint alacsonyabb értékre van biztosítva lakása, mint kellene.
A fedezet még a díjnál is fontosabb
A megfelelő fedezet az egyik legfontosabb szempont a lakástulajdonosoknak, amiért hajlandóak akár még magasabb díjat is fizetni.
A tavaly biztosítást váltók között szinte ugyanolyan arányban voltak azok, akiknek csökkent (31 százalék), mint akiknek nőtt (28 százalék) a biztosítási díja.
A megkérdezettek 75 százalékának számít, hogy kedvező árú legyen az új lakásbiztosítási szerződése. Más termékekhez és szolgáltatásokhoz képest, mint például az élelmiszereknél (87 százalék) és a mobiltelefon-előfizetésnél (81 százalék) azonban kisebb az akciókat keresők aránya.
Így választanak lakásbiztosítást a magyarok
A felmérés arra is rávilágított, hogy mi számít a lakásbiztosítások esetében, ha dönteni kell:
- az egyszerű kárügyintézés (84 százalék),
- a minél több kockázatra való kiterjesztés (80 százalék),
- a fedezeti összeg nagysága (80 százalék)
- a kedvező díj (84 százalék).
Az olyan akciók, mint például az új szerződések mellé járó ajándéktárgyak számítanak a legkevésbé (59 százalék) a biztosításról szóló döntések esetében.
Vannak, akik a hűségidő miatt maradtak ki tavaly a kampányból
A kutatásban részt vevők válaszaiból az is kiderült, hogy azok körében, akik tavaly nem váltottak, minden tizedik embert a hűségszerződése tartotta vissza, mert attól féltek, hogy akár visszamenőleg is veszteség érheti őket.
A Groupama közleményében azt is jelezte, hogy kivezetik a hűségidőt, méghozzá úgy, hogy ügyfelek megkaphassák a korábban ennek vállalásáért járó kedvezményt.
Tavaly a szerződések 70-80 százalékát személyesen kötötték újra.
Érdemes szakértővel átnézetni a biztosítást
A közleményben arra is felhívják a figyelmet, hogy az elmúlt időszak inflációs környezete miatt mindenképpen érdemes átnézni a 2-3 évnél régebbi szerződéseket.
Az idei kampányban a várakozások szerint legalább annyian keresik majd meg a biztosítókat a különböző értékesítési csatornákon, mint tavaly. A lakosság is egyre tájékozottabb, tudatosabb a lakásbiztosításokkal kapcsolatban, az alkuszok aktivitása is nőhet, emellett jelentősen nő a márciusi évfordulós szerződések aránya is.
A Grantis lakásbiztosítási szakértői az idei lakásbiztosítási kampány során is rendelkezésre állnak, átnézik a lakásbiztosításodat és megtalálják számodra az ár-érték arányban legjobb ajánlatot.
Ebben a cikkben
Tartalomjegyzék
Itt kérhetsz teljes összehasonlítást!
Több mint 80 pénzintézeti ajánlatot versenyeztetünk neked! Csak annyi a dolgod, hogy visszahívást kérj tőlünk, tanácsadónk 1 munkanapon belül visszahív és személyre szabottan hasonlítja össze neked a pénzügyi megoldásokat.

Itt kérhetsz teljes összehasonlítást!
Több mint 80 pénzintézeti ajánlatot versenyeztetünk neked! Csak annyi a dolgod, hogy visszahívást kérj tőlünk, tanácsadónk 1 munkanapon belül visszahív és személyre szabottan hasonlítja össze neked a pénzügyi megoldásokat.