Rövidítve PBT, az MNB által működtetett, bíróságon kívüli, alternatív vitarendezési fórum. A PBT 2011. július 1.-je óta kínál lehetőséget a fogyasztók és az MNB által felügyelt pénzügyi szolgáltatók közötti pénzügyi jogviták békés rendezéséhez. Elsődleges célja, hogy egyezséget érjen el a felek között. Amennyiben ez nem lehetséges, akkor kötelezést vagy ajánlást is hozhat a szervezet, ha szolgáltatói jogsértés történt. Gyakran előfordul, hogy a felek a Testület által kitűzött személyes meghallgatást megelőzően megegyeznek egymással. Az eljárás során a PBT abban is segíti a fogyasztókat, hogy alaposabban megismerjék a pénzügyi fogalmakat és termékeket, hogy a jövőben megfelelő döntéseket hozzanak.

A meghallgatásokra a Budapest, Váci út 76. szám alatti Capital Square irodaházban kerül sor. A Biztosítók kötelezettséget vállalnak arra, hogy a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás termék esetében alávetik magukat a PBT eljárásának, egyezség hiányában az ilyen eljárásban hozott határozatnak, vagy amennyiben az ügyfél a PBT felé fordul, az összeg egyezség hiányával nem érintett részét a PBT eljárásától, annak időtartamától függetlenül előzetesen megtérítik az ügyfél részére. A PBT elérhető a www.penzugyibekeltetotestulet.hu weboldalon, email-ben az [email protected] címen.