Az asszisztencia olyan tevékenység, amelynek keretében egy biztosító által megbízott társaság segítséget nyújt a károsult biztosítottnak.

Az asszisztencia biztosítás mindig is elsősorban az utazók kiszolgálására összpontosított, ami azt jelenti, hogy segítséget nyújtott a külföldön nyaralóknak, akik nem voltak képesek megoldani egy őket súlyosan érintő vészhelyzetet. A biztosító beavatkozásának feltételeit a szerződő és a biztosító között létrejött szerződés határozza meg. A biztosított, miután befizette a biztosítási díjat, bármikor igényelheti a segítségnyújtásra való jogosultságot, amikor úgy ítéli meg, hogy a helyzet megköveteli.

A biztosító legtöbbször telefonon keresztül kapja a kárbejelentéseket. Ritkán fordulnak a biztosítottak egy ügynökséghez, hogy kárbejelentést tegyenek. Az assistance cégek és a szakosodott biztosítók az elsők között hoztak létre a hét minden napján elérhető, éjjel-nappal működő call centereket, hogy minden vészhelyzetre reagálni tudjanak.